már
22

hello

| Szerző: Pedke | 4:01 pm

Ma kezdtem hozzá a blog íráshoz, csak úgy.

Legfőképpen a kedvenceimről, az állataimról , kertről a növényeimről, sütés-főzésről. szeretnék írni. De ezenkivül mindenről, ami eszembe jut.

A falkám.

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

  Ma megvolt az  évi első grillezésünk a családdal. Millék találták ki, nagyon jó ötlet volt és az időjárástól tettük függővé. Nehezen akar megjönni a jó idő. Az erős szél sem tartott vissza bennünket és nagyon jól sikerült, finom lett.( Mill és Milltimi érdeme)  Hiába faszénen mindennek más ize van. Persze nem a teraszon ettünk.Mivel mindenki fogyózik, csak salátákat csináltam a csirkehús mellé. Desszertnek epres, szedres smoothie-t mixeltem.Sajnos képet semmiről nem csináltam, Dugó lefoglalta a figyelmünket, őt tanítottuk  begyújtani a faszenet.

Viszont itt van egy neten talált, gyorsan és egyszerűen készíthető, kenyér receptje, amit a múlthéten sütöttem. Ropogós héjjal, napokig friss marad. Semmi tartósító és adalék anyag.

  Dagasztás nélküli  fehérkenyér
 
 70 dkg rétes fehérliszt
  5 dkg  teljes kiőrlésű liszt (én többet tettem)
  3 kávéskanál só
  2,5 deka rendes élesztő
  1 evőkanál méz
  1 dl kefir
  5 dl meleg víz
  2 evőkanál étolaj

Elkészítés :
- Kimérem a lisztet, belekeverek 3 kávéskanál sót
- Kimérem a folyadékot: 5 dl vizet megmelegítek, beleöntöm az 1 dl kefirt, bele az 1 evőkanál mézet és belemorzsolom az élesztőt, belekeverek 2 evőkanál étolajat.
- A lisztet kicsit előmelegítem a mikróban, majd fakanállal kevergetve beleöntöm a folyadékot, mihelyt összeáll, már nem dagasztom tovább, hanem meglisztezem, letakarom a tálat és duplájára kelesztem. (nekem már 1 óra 10 perc elég volt).
- Ekkor bekapcsolom a sütőt 210 fokra légkeverésesen (hagyományos sütőt 230-240 fokra) és beteszem a jénai formámat fedővel forrósodni.
- Erősebben lisztezett deszkára kiborítom óvatosan a tésztáját, kicsit óvatosan kihúzogatom négyzet alakúra (de nem gyúrom át), és hajtogatom fölülről félbe, alulról rá, majd oldalról is félbe, másik oldalról is rá. Megfordítom, hogy alul legyen a hajtogatott fele (az megy a forma aljába).
- Tetejét meghintem kis liszttel, teszek rá három bevágást, belepottyantom a forró formámba, befedem, és sütöm 10 percig 210 fokon, majd letakarékolva 180 fokra még 45 percig. Az utolsó negyedórára már levettem a fedelét. 
 
Így sikerült...

 

 

 

 

 

 

  

 

                                      

Reggel, PÁgitól kapott fügéimet tanulmányoztam és mivel semmi életjelet nem mutatnak, kétségbeesve írtam a Nagykertésznek, hogy most mivan. Megnyugtatott, még minden alszik ebben a hidegben. Sajnos semmi tapasztalatom a dugványozással, ez az első próbálkozásom.

A tavat is szeretném kibővíteni egy csobogóval , a fejemben már megvan,de a fagyos vízbe nem vagyok hajlandó nyúkálni.

 Jó hétvége volt, csak már jönne az igazi tavasz! Holnap meló.

A bejegyzés trackback címe:

https://pedke.blog.hu/api/trackback/id/tr571018220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása